zondag 18 oktober 2009

Buikpijn? Probeer eens kruidenthee!


Veel mensen, zeker mensen met darmziektes, drinken vaak kruidenthee. Nu ben ik persoonlijk geen grote fan van de meeste kruidenmengsels, het geeft bij mij al snel wat geitenwollensokkenassociaties... Vage, muntige mengsels die vooral heel gezond zijn vinden bij mij geen aftrek. Gelukkig zijn er tegenwoordig ook heel wat hippere kruidentheeën te vinden, want in tijden van buikpijn drink ik liever geen 'gewone' thee. Lekker vind ik veel theesoorten van Yogi , heel goed verkrijgbaar bij veel 'groene winkels', daar zijn tegenwoordig heel veel soorten van, leuk om eens mee te experimenteren. Dankzij de specerijen zijn deze soorten ook lekker in builtjes!

Voor liefhebbers van gember (zoals ik) is de Lemon Ginger van Simon Lévelt echt heerlijk, en heel kalmerend bij buikpijn. Lekker én heel spannend voor kinderen dankzij de geweldige verpakking is de kinderthee 'Kabouter Feest' van Piramide, die óók lekker is voor volwassenen die van makkelijk en zoet houden. Er is ook Drakenvuur, Prinsessendroom en Sprookjes Rood, allemaal bijzonder aantrekkelijk verpakt voor kinderen. Een goede manier om met thee te beginnen met je kinderen, lekker en veel beter voor de tanden dan de meeste andere drankjes.
 Jongste hier drinkt het liefste yoghurtdrankjes (yokimelk genoemd door hem), maar thee vindt hij gelukkig ook best, en ook heel interessant omdat het toch een beetje een 'grotemensendrankje' is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten