zaterdag 3 oktober 2009

dagje weg en appeltaart

Vandaag is kleuterzoon een nachtje bij opa en oma logeren, en man en ik hebben Gorinchem en Leerdam bezocht. Leerdam vind ik geen aanrader, veel leegstand, niets bijzonders te zien behalve veel spandoeken met 'genomineerd binnenstad van het jaar'. Nou, winnen zou niet verdiend zijn, naar mijn bescheiden mening.

Doorgereden naar Gorinchem, wat we ook niet kenden, en dat is wel een sfeervol stadje. Op de weg terug hebben we meteen de boodschappen meegenomen. Buiten de winkel stond een grote fruitkraam, waar we 2 kilo appels en een kilo bananen hebben gekocht voor 2 euro. Dus dat was fijn consuminderen ;-)
Nu bakt man een lekkere glutenvrije appeltaart. Glutenvrij, speciaal voor mij . Uit de winkel vind ik dat echt niet lekker, maar zelfgebakken lusten we hier allemaal, zelfs glutenvrij. Superfijn, zo'n bakkende man! Zijn truc voor geweldige appeltaart is, om grof amandelmeel te mengen met rietsuiker en kaneel en dat gaat door de stukjes appel. Lekker smeuïg, en dat kan een glutenvrije taart wel gebruiken. Glutenvrij meel heeft namelijk de neiging snel droog te worden en uit elkaar te vallen (die gluten zijn er niet voor niks...).


 Enne...vandaag restje boerenkool gegeten van gisteren, en ter aanvulling Vlaamse frieten gebakken die we al heel lang in de vriezer hadden liggen. Dat geeft me een heel tevreden gevoel, ik kan het heus wel, dat minderen. Nu de hele komende week ook eens proberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten