zaterdag 17 oktober 2009

zo blij dat ik niet in een bakkerij werk...


Vandaag meer over een product wat we allemaal mogen, welk dieet je ook volgt: thee.

Nou is thee mijn dagelijks werk, dus ik heb het er heel vaak over, maar zeker sinds ik glutenvrij eet geniet ik extra van het feit dat er zoveel lekkere thee te krijgen is die ik tenminste gewoon allemaal zomaar mag! Ik drink altijd losse thee, daar is de meeste keus in én het is echt heel veel lekkerder dan thee in builtjes. Het geeft minder kleur af en veel meer smaak doordat je het even rustig kunt laten trekken zonder dat het meteen zwart en/of bitter wordt. Thee-eieren vind ik lastig, dus ik gebruik altijd papieren theezakjes die ik zelf vul, of een pot met een filter erin.

Dan de favoriete smaken. Nu het weer koud wordt, gaat waaien en je je dikke jas weer uit de kast haalt hou ik erg van thee met specerijen zoals de Indian Chai, waar peper, gember, kaneel en kardemom inzit. Ook heel lekker met melk, zo lekker dat je de appeltaart niet eens mist ;-) Mijn favoriete thee is de Yunnan thee uit China, en dan de zwarte variant. Bij elke speciaalzaak te krijgen, en het geeft een heerlijk geurende thee (zonder 'smaakjes') die mooi van kleur wordt terwijl er maar weinig theïne en looizuur in zit.

Vervolgens zijn er dan ook een heleboel groene theesoorten die ik graag drink, zoals de Jasmijn Chung Hao, de Pi Lo Chun en de Fancy Osmanthus. En witte theeën, en kruidenthee, en Darjeeling, Assam, Japanse theesoorten...Maar daarover de volgende keer meer, ik ga nu een lekker kopje thee zetten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten