zondag 1 november 2009

koopzondag, en ikea glutenvrij

Jongste speelt sinds het niet meer elke dag 'buitenspeelweer' is graag in de huiskamer, lekker met een grote bak lego op de grond (dat vind ik nou zó gezellig, donker en regenachtig buiten en binnen thee en een spelende kleuter). Nou is alles in ons huis lekker warm, behalve de vloer van de huiskamer. Hij sleept dus kussens van de bank om niet ijskoud te worden, zodat we na het spelen weer een heel gevecht moeten leveren een hoop gedoe hebben met opruimen.


Ik heb dus bedacht dat er een kleed moet komen. Een móói kleed, maar wel met een budgettair verantwoord prijsje. Op de terugweg van de verjaardag reden we net bijna langs Ikea, dus dachten we dat we wel even langs konden gaan voor een lekker warm vloerkleed, maar dat was duidelijk geen erg origineel plan. De rij auto's stond zo'n beetje vanaf de afrit...Ter plekke kon ik best nog even zonder kleed ineens ;-) Toch een raar fenomeen, koopzondagen. Ergens voelt het raar om op zondag wat te gaan kopen, ik ben er in elk geval heel nadrukkelijk niet mee opgevoed, maar als je kijkt naar de vraag (af te meten aan de file voor Ikea) dan zouden de winkels elke zondag open moeten zijn. Meteen een boost voor de economie.

Nu ga ik maar eens even marktplaatsen (is dat een werkwoord? lijkt me wel toch?) op vloerkleden. Liefst een prachtig Perzisch handgeknoopt tapijt met veel rood erin, voor heel weinig geld. En zonder kattenpisluchtje, en ook zonder rook. Makkie, toch? Toch?

Nog even wat glutenvrij's: bij Ikea hebben ze bij de voedselafdeling (na de kassa's) een uitgebreide lijst met wat er allemaal glutenvrij is daar. Ideaal! Bijna alles is ook gewoon lekker, dus een prima plek om even in te slaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten