dinsdag 26 januari 2010

helaas


Gisteren heb ik bij een cursusdag glutenvrij brood gekregen wat ik nog niet eerder op had. Het smaakte een beetje nootachtig. Het viel wel vreselijk uit elkaar, je kon het niet met een vork prikken, dus ik heb niet gevraagd welk merk het was; ik vind uitelkaarvalbrood niet handig eten. Zonder gluten geen samenhang, is het toch meestal.
Vanaf gisteravond heb ik ook flink buikpijn en aanverwante klachten. Dus ik vermoed dat er ook ergens een foutje gemaakt is. En dat kan zoveel zijn: geen schone handen, geen schoon bordje, geen schone magnetron voor het ontdooien...daar kom ik ook niet meer achter. Maar jammer is het wel.
Ik twijfel ook altijd of ik zoiets nou nog zal melden bij het restaurant, je voelt je dan toch een zeurpiet. Aan de andere kant, ze kunnen er wat aan hebben bij de volgende glutenvrije lunch...ik denk er nog even over. Wat zouden jullie doen?

3 opmerkingen:

  1. Balen zeg! Ik vind het ook altijd zo lastig dat je niet weet waar in het proces de besmetting is geweest.
    Ik zou het wel melden, denk ik. Als je het op een niet-verwijtende manier brengt, kunnen ze er alleen maar van leren.
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doen!
    Hiermee help je alle gv-en na je. Als mensen weten dat ze iets fout hebben gedaan, zullen ze de volgende keer beter oppassen.
    Maar moeilijk blijft het...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, heel lastig. Ik ben altijd nog veel te verlegen/ lui om bij restaurants echt goed door te vragen over de gluten. Als je het vriendelijk zegt hebben ze er wel wat aan, dus erg zullen ze het niet vinden.

    BeantwoordenVerwijderen