zaterdag 2 januari 2010

vakantie

Nu de feestdagen voorbij zijn denk ik zo af en toe vast aan de zomervakantie. Vorig jaar zijn we maar nauwelijks weg geweest, omdat ik nog niet aan het idee gewend was om zónder puberella's op vakantie te gaan. Zij gingen dus lekker naar Frankrijk, Polen, Duitsland en België, terwijl ik (met man en kleuter) braaf zat te wachten tot ze allebei thuis waren om nog even met z'n allen weg te kunnen. Dat lukte een week :-) Heel gezellig, maar dit jaar wil ik toch graag wat langer. Is ook wel zo leuk voor jongste. Die zit anders maar met twee oude mensen thuis te niksen...
Omdat ik ook graag wat glutenvrij shop op vakantie gaan wij níet naar Frankrijk. Frankrijk is echt een waardeloos land voor glutenvrij eten, en mijn Frans is ook niet van die kwaliteit dat ik makkelijk vragen stel over ingrediënten. België is ook niet geweldig qua glutenvrij, al komen we er graag. Duitsland is een stuk beter, Duits is ook veel makkelijker dan Frans. Engeland is ook prima te doen glutenvrij, het assortiment is daar ook echt anders dan bij ons. Maar het allerbeste schijnt toch wel Noorwegen te zijn. Op het coeliakieforum doen verhalen de ronde van pizzaketens die standaard gv in het assortiment hebben, dorpswinkels met een gv rek, op elk terras weet iedereen wat coeliakie is...dat lijkt me wel wat. Ik ga dus vandaag maar eens rondsurfen op leuke plekjes in Noorwegen!

1 opmerking:

  1. En wat dacht je van Italie?
    Ook Australie en Argentinie schijnen glutenvrije walhalla's te zijn. Maarja...

    BeantwoordenVerwijderen