donderdag 25 maart 2010

een echt Nederlandse gewoonte

Wat een gewéldige dag vandaag, alweer echt lente. Ik heb zelfs de eerste korte broeken gesignaleerd! En het schijnt rokjesdag geweest te zijn, gelukkig heb ik vrijwel altijd rokjes aan (om de simpele reden dat broeken mij nooit leuk staan). Maar wat is het toch voor Nederlandse gewoonte om de hele dag te wijzen op het feit dat het weer echt niet zo gaat blijven? Vandaag had ik echt ongelogen wel dertig klanten die binnen kwamen en iets zeiden in de richting van 'Heerlijk weer vandaag'. Maar als ik dan blij en bevestigend antwoordde kwam er bij iedereen (!) dreigend achteraan: "Maar morgen slaat het helemaal om hoor! Voorlopig is dit de laatste mooie dag!"

Hm. Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om te denken dat dit de éérste mooie dag is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten