maandag 8 maart 2010

even..

Even leek het mis te gaan, want toen ik vanochtend de gordijnen opendeed zag ik (jullie raden het al...) SNEEUW! Dat was uiteraard een vergissing, en inmiddels is het hier ook al rechtgezet; alles is gesmolten en verdwenen. 't Moet toch ook niet gekker worden *moppermopper*
Op het moment eet ik ontzettend lekkere koekjes, door man gebakken. Omdat ze echt afschuwelijk lekker zijn en ik dat elke coeliaak gun volgt hier het recept:

* 3 eiwitten
* snufje zout
* 150 gr. suiker
* 250 gr. fijngemalen amandelen (hazelnoten kan ook, vind ik iets minder lekker)
* handvol kleine blokjes marsepein

Eiwitten met zout stijf slaan, suiker er in delen door roeren. Dan de noten en de marsepein erdoor scheppen en op de bakplaat (bekleed met bakpapier) koekjes van vormen.
Uurtje laten staan en dan midden in een niet te hete oven (150-175 graden) in een kwartier bakken. Dan af laten koelen en meteen verstoppen voor je gezinsleden, anders doe je er hooguit een dag mee...

Die marsepein smelt een beetje in de koekjes, hoe heerlijk is dat! Heel zoet uiteraard, maar geen gluten en geen lactose!

1 opmerking:

  1. Ja hier ook sneeuw!!! Daar zaten we echt niet meer op te wachten!!!! IK WIL LENTE!!!!!
    De koekjes ga ik binnenkort eens uit proberen.
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen