woensdag 21 april 2010

bizar

Een paar weken geleden was ik even in Rotterdam en nam ik op een superdrukke zaterdag (vlak voor Pasen geloof ik dat het was) een kijkje in het Simon Lévelt Café in Alexandrium. Vlak buiten het winkelcentrum zag ik toen een mij onbekende kledingzaak waar het zo ongelooflijk druk was als ik nog nooit ergens had gezien, en waar de rijen voor de kassa door dranghekken werden gereguleerd! Nu ben ik, ik zei het al eerder, dol op winkels (niet op winkelen, echt niet), en ik wilde heel graag weten wat al die mensen nou bewoog daar in de rij te gaan staan. Ik nam me dus ter plekke voor een andere keer, op een rustige doordeweekse dag, terug te gaan naar die winkel (bij voorkeur in gezelschap van mijn puberella's) om dit fenomeen te bestuderen. Puur uit sociologisch oogpunt uiteraard hè, echt niet omdat ik bang was koopjes te missen...

Vanochtend bleek dat dit de dag was. Puberella's waren niet fit genoeg om drie uur buiten te gymmen, kleuter was naar school: wij waren om 9.15 uur in Rotterdam Alexandrium bij Primark. Nu, we weten nu precies waarom dat zo'n populaire winkel is. Ik heb hier vier setjes lingerie voor me liggen, een pyjama, vier korte broeken voor jongste, een skinny jeans en een tuniekje. Dat kostte me bij elkaar 80 euro. Bizar toch? En het ziet er echt leuk uit. Volgens hun site zijn ze ook druk met ethical trading. Dat hoop ik dan maar (hoewel het niet waarschijnlijk is voor dat geld)(aan de andere kant, het werkt als een supermarkt: lage marges worden goedgemaakt door enorme omloopsnelheid/hoge omzetten). Want ook woensdagochtend tien uur sta je in tussen de dranghekken om af te rekenen...
Nou ja, niks glutenvrij's te beleven, maar wel een leuk uitje om een keertje te ondernemen op een doordeweekse ochtend als je puberella's hebt ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten