donderdag 22 april 2010

rare jongens die verkoopsters

Soms heb je van die dagen... Vandaag ging ik even langs de winkel die vorige week zulk lekker glutenvrij brood had (van FreeOf, biologisch bruin).
Ik: Goedemorgen ('t was bijna 12u), vorige week hadden jullie vrijdags zulk lekker brood, is dat morgen ook weer?
Verkoopster: Ja, dat is elke dinsdag en vrijdag op bestelling.
Ik: Aha, dan wil ik dat graag voor morgen bestellen.
V: Nee, bestellen kan maar tot elf uur.
Ik: Oh, jullie hebben niets extra's ingekocht?
V: Jawel, we hebben altijd redelijk wat extra brood.
Ik: Nou, dan wil ik graag zo'n extra broodje laten wegleggen.
V: Nee, dat doen we niet, bestellen mag maar tot elf uur.
Ik: Dan bestel ik het niet maar hou je het gewoon voor me achter?
V: Nee, dat kan ook maar tot elf uur.
Ik: Dus hoe weet ik nou zeker dat dat broodje er morgen nog is?
V: U kunt morgen even voor elf uur langslopen of bellen. Dan mag u wel bestellen en dan schrijf ik voor u in het schrift dat u een broodje wilt bestellen voor morgen.
Ik: Nou, dan lijkt het mij het beste dat je Nu Onmiddellijk mijn bestelling in dat schrift gaat schrijven. 
V: Ik zal dan voor deze keer er geen ruzie over maken maar als u er maar aan denkt dat u volgende keer vóór elf uur moet bestellen, daarna nemen we geen bestellingen meer op.

Ik heb haar ter plekke voor de rest van het jaar in het schrift laten schrijven dat ik elke vrijdag zo'n broodje wil. En dat voor 4,20 per brood, grmmbbll.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten