maandag 20 september 2010

hoge eisen


De afgelopen twee weken ben ik druk geweest met bergen sollicitanten. Aan de ene kant kun je daaraan zien dat er écht crisis is, bij sommigen dan toch, aan de andere kant lees ik ook ongelooflijk veel luxe en luiheid en verwendheid in de brieven. Sollicitatiebrieven waarin mensen het uitsluitend hebben over waarom wij zo handig in hun schema zouden passen ('als ik bij jullie die baan krijg kan ik me verder concentreren op wat ik écht belangrijk vind..'), mensen die alleen een cv sturen (waar ik dan zelf hun motivatie uit op dien te maken?), zelfs iemand die in de brief alvast een minimumsalaris vermeldt ('ik wil wel meteen duidelijk vermelden dat ik minimaal x per uur wil gaan verdienen'). Pfft. Geef me toch geduld.

Gelukkig heeft het uiteindelijk vandaag geresulteerd in een fantastische nieuwe collega, die alle moeite waard was. En om dat te vieren neem ik nog een heerlijke Damhert kokoskoek met fruitvulling, van schoonzus gekregen. Lekkere combinatie van zacht en zoet, en helemaal geen rare glutenvrije smaak. Enige nadeel: ze gaan zo snel op...

1 opmerking:

  1. Die vindt mijn glutenvrije vriend ook erg lekker! De glutenvrije koeken van Damhert zijn er in het algemeen trouwens wel op vooruit gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen