vrijdag 22 oktober 2010

nieuwe aanwinsten

Mijn uit Duitsland meegenomen driegranen ontbijtpap (eigenlijk voor baby's, maar ook prima geschikt voor andere glutenvrije mensen) was op en juist vandaag zag ik onderweg bij een natuurvoedingswinkel een andere soort staan: Holle Bio, 3-granen. Ook Demeterkeur, ook glutenvrij uiteraard en afkomstig uit Oostenrijk. 3,30 per pak. Gemaakt van rijst, mais en gierst, en extra licht verteerbaar. Ik heb 'm uiteraard meteen even geprobeerd en ik vind 'm te doen. Niet fantastisch lekker, maar wel beter dan Bambix rijstebloem...

Ook vandaag gevonden (ik was er al lang naar op zoek): de glutenvrije én eivrije mayonaise van Bruno Fischer. Met angst en beven opengedraaid (ik hou echt van mayonaise, en de vorige gluten- en eivrije die ik probeerde was echt afschuwelijk)(tja, mayonaise zonder ei, lijkt me ook niet makkelijk..)  maar wat blijkt, het is behoorlijk goed eetbaar. En dat voor 2 euro een potje, een goede vangst!

De herfstvakantie is trouwens alweer om! Bizar, voor mijn gevoel moet het nog beginnen. Vakanties zijn altijd te kort. 

2 opmerkingen:

  1. Oooh! Mayonaise! Waar in Duitsland heb je die gekocht??? Onze vakantie is net begonnen... lekker he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Cathalijne,

    als je de Holle driegranenpap wel vaker gebruikt kun je die ook laten opsturen vanuit mijnbiowinkel.nl

    Je hebt dan wel in 1x zes pakken in huis maar dan ben je per pak slechts 2,86 kwijt. Dat scheelt!

    En er zijn nog veel meer glutenvrije producten, zoals Werz, Dr. Schar, Bioculinair, le Pain des Fleurs, Oskri...

    Je kan altijd even mailen als je een speciaal merk glutenvrije producten zoekt, soms zijn die toch te bestellen :-)

    Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb :-)

    Groetjes,

    Elise

    BeantwoordenVerwijderen