zaterdag 23 oktober 2010

streekweken en jammer...

Vandaag was ik met kleuterzoon bij de Streekweken@zijdebalen. Mocht je dat onverhoeds niet kennen (goed mogelijk, ik kende het ook niet): dat is een seizoensmarkt met streekproducten in Utrecht, vlakbij het centrum.
Kaas, honing, jam, sapjes, kruiden, olie, mosterd, worst, snoep, dat soort dingen. Heel lekker allemaal en de grote lol ervan is dat je alles mag proeven. Nou ja, lol...niet als je coeliakie hebt. Want alles maar dan ook alles was bedoeld om te proeven in combinatie met brood :-( Kilo's en kilo's brood heb ik daar gezien. Mandenvol. Ik ben af en toe even blijven staan om uit te leggen waarom ik niet kon proeven en telkens kwamen mensen dan met het goedbedoelde aanbod om gewoon even met een lepeltje uit het potje (jam, olie, etc.) te proeven. Heel aardig maar daar staat dus die lepel in waarmee iedereen de jam (honing, mosterd, paté) op z'n brood smeert. Dat hele potje is dus onbruikbaar ('Mag dat ook al niet? Nou nou, dat is wel heel gevoelig hè')


Nou ja, wil je toch graag even kennismaken met producten van dichtbij, kaas inslaan en andere lekkere dingen (ook groenten en fruit), morgen is er nog een kans. En anders met kerst weer. En in de planning zitten geloof ik ook nog andere regio's. Een leuk uitstapje (vond vooral kleuter, die vier soorten cake, krentenbrood, andere broodjes, rozijnen, nootjes, chips en appel heeft geproefd, en zijn beste vriendin tegenkwam).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten